Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

οι μαθητές των αθλητικών τμημάτων κοστίζουν πολύ



ξέρετε πόσο κοστίζουν οι μαθητές των αθλητικών τμημάτων ;





με αυτή την ερώτηση απάντηση μα απάντησε ο γραμματέας της υπουργού Χριστοφιλοπούλου στο ερώτημα των γονιών και καθηγητών που πήγαν να διαμαρτυρηθούν για το κλείσιμο των αθλητικών τμημάτων .
ΕΜΕΙΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕΤΡΑΝΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡΑΚΙ
Ας μην τους κάνουμε το χατήρι


Εφαρμόζουν "Καλλικράτη" στα σχολεία

Πηγή:e-dromos, 6/12/2010

Χωρίς κανένα δισταγμό και αντίθετα με τα προαναγγελθέντα, οι περικοπές στη δημόσια και δωρεάν παιδεία (sic) οδηγούν –μεταξύ άλλων– και στη διάλυση των αθλητικών σχολείων της χώρας. (βλ. σχετική εγκύκλιο 144766/Γ4 16/11/2010).

«Κάνοντας η κυβέρνηση “οικονομία” από την Παιδεία, αρχικά έκοψε ένα μεγάλο μέρος τις κρατικής επιχορήγησης που έφτανε στα σχολεία μέσω των Δήμων, με αποτέλεσμα τα περισσότερα σχολεία να μην έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν για τα λειτουργικά τους έξοδα», λέει στον Δρόμο ο κ. Κώστας Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 6ου Γυμνασίου Νίκαιας και δημοτικός σύμβουλος Νίκαιας. «Σειρά έχουν τώρα τα αθλητικά σχολεία, όπου το Υπουργείο δεν θα αναλαμβάνει πια την δαπάνη της μετακίνησης των μαθητών. Επειδή δεν υπάρχουν αθλητικά σχολεία σε κάθε πόλη, το συγκεκριμένο σχολείο έχει και μαθητές εκτός των ορίων του και η μετακίνηση τους από το σπίτι στο γυμναστήριο και το σχολείο είναι απαραίτητη και βασική για τη λειτουργία τους», εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος.

Η υποβάθμιση αυτή δεν θα οδηγήσει μόνο στην παύση του διορισμού εκπαιδευτικών, θα γίνει και δεκανίκι για την περαιτέρω δυσφήμιση της έννοιας της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. «Τώρα είναι το κόστος μεταφοράς των μαθητών που καλεί τους γονείς να το αναλάβουν η να ψάξουν για άλλους ‘θεσμικούς φορείς’ όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, αύριο θα είναι το κόστος για τη θέρμανση, για τη ΔΕΗ, το κόστος των υλικών για την καθημερινή λειτουργία του σχολείου, μέχρι η σχολική μονάδα να αποκτήσει την ‘αυτονομία’ της, δηλαδή το κάθε σχολείο να ψάχνει για χρηματοδότες-χορηγούς για να μπορέσει να επιβιώσει . Όσα σχολεία δεν τα καταφέρνουν, πολύ απλά, θα κλείνουν».

Η εκπαιδευτική κοινότητα και ο Σύλλογος Γονέων προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή, 3/12, στο Υπουργείο Παιδείας, «ζητώντας την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου και τον άμεσο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής που χρειάζονται τα αθλητικά τμήματα για να λειτουργήσουν». «Η εφαρμογή του Καλλικράτη στην εκπαίδευση θα έχει οδυνηρές συνέπειες για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Η κινητοποίηση μας αυτή δεν είναι η τελευταία. Προσπαθούμε να κτίσουμε ένα κοινό μέτωπο μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου», τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος .

*Φωτογραφίες από τις κινητοποιήσεις των μαθητών στις 3 Δεκεμβρίου, μπορείτε να δείτε εδώ

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ



Κάλεσμα στους γονείς, στους αγωνιστές εκπαιδευτικούς, στους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία και στα κέντρα αποκατάστασης, στους αναπήρους και τις οικογένειές τους

«η 3η Δεκέμβρη παγκόσμια μέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) να γίνει μέρα αγώνα και διεκδίκησης σε όλη την Ελλάδα μαζί με το αγωνιστικό αναπηρικό κίνημα», απευθύνει με ανακοίνωσή της η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), καλώντας στο αγωνιστικό ραντεβού στην πλατεία Κλαυθμώνος.

«Δυο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου (3699/08) για την υποχρεωτικότητα της Ειδικής Αγωγής, η κατάσταση συνεχίζει να παραμένει τραγική. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και τάξεις. Από αυτά μόνο 13.500 παιδιά της ηλικίας του δημοτικού σχολείου παρακολουθεί κάποια μορφή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Περίπου το 1,5% στο σύνολό τους παρακολουθεί γενική ή επαγγελματική ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα: Από τους 2.000 τυφλούς και 4.000 - 5.000 ημιβλέποντες, σε ηλικία μικρότερη των 18 ετών, μόνο 150 παρακολουθούν οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης. Από τα 5.000 αυτιστικά παιδιά μόνο τα 120 φοιτούν σε σχολείο. Στο χώρο των κωφών, ο μαθητικός πληθυσμός έχει υποδιπλασιαστεί από 550 μαθητές, που ήταν πριν 20 χρόνια, στους 250 - 300», καταγγέλλει η ΑΣΓΜΕ.

Επισημαίνει, παράλληλα, ότι «με την "υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης" των ΑμΕΑ, οδηγούνται χιλιάδες λαϊκές οικογένειες προς τα ιδιωτικά ιδρύματα, πληρώνοντας πανάκριβα τη θέλησή τους για μόρφωση! Πρόκειται για την εφαρμογή της αποκέντρωσης, που μεταφέρει μεγάλο μέρος της ευθύνης και του κόστους για την Παιδεία, την Υγεία και την Πρόνοια στην "τοπική κοινωνία", στους νέους καλλικρατικούς δήμους και τις περιφέρειες για να τα διαχειριστούν ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα και το επιχειρηματικό τους "δαιμόνιο", μετακυλίοντας μεγάλο μέρος του κόστους στους εργαζόμενους γονείς πάντα σε ανταποδοτική βάση», τονίζει.

Η ΑΣΓΜΕ καταγγέλλει ακόμα το όργιο τρομοκρατίας και αυταρχισμού απέναντι σε όποιον τολμά να αντιδράσει στην εφαρμογή των νέων αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας, διεκδικώντας τα αυτονόητα, τις άκρως απαράδεκτες διώξεις σε βάρος αγωνιζόμενων μαθητών του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

«Η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα είναι δραματική και αυτό όταν υπάρχει η δυνατότητα να αναπτύξουν και να εκπαιδευτούν ολόπλευρα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες. Μόλις το 9%-12% των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες που έχει ανάγκη ειδικής εκπαίδευσης φοιτά στις ελάχιστες υπάρχουσες δομές Ειδικής Αγωγής. Περισσότερα από 185.000 παιδιά είναι εκτός εκπαίδευσης. Οι ανησυχίες μας πολλαπλασιάζονται καθώς η χρηματοδότηση της Παιδείας συνολικότερα και ειδικότερα η χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής έχουν τεθεί στο εκτελεστικό απόσπασμα. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση προωθεί τη λειτουργία και της Ειδικής Αγωγής με όρους αγοράς και με την εμπλοκή "επενδυτικών παικτών" - όπως τους λένε.

Ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό αντιμετωπίζει και το ΕΕΕΕΚ, στο οποίο φοιτούν παιδιά σχεδόν απ' το μισό λεκανοπέδιο της Αττικής. Στο ΕΕΕΕΚ αυτή τη στιγμή φοιτούν 132 παιδιά, πολύ περισσότερα απ' τις δυνατότητες του σχολείου, ενώ και εκεί η πλειοψηφία του προσωπικού είναι αναπληρωτές και αποσπασμένοι. Το ΕΕΕΕΚ δημιουργήθηκε και λειτούργησε χωρίς να δημιουργηθούν οι αναγκαίες οργανικές θέσεις προσωπικού, ενώ δεν υπάρχουν καν αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας. Τα πράγματα είναι δύσκολα και για τα παιδιά που θα αποφοιτήσουν απ' το ΕΕΕΕΚ αφού δεν υπάρχουν ενδιάμεσες δομές για την απορρόφησή τους, ενώ σπάνια οι δεξιότητες που αποκτούν καταλήγουν στο να βρουν δουλειά, αφού η ανεργία στους ικανούς προς εργασία ΑμΕΑ ξεπερνά με επίσημα στοιχεία το 85%. Σοβαρά προβλήματα προκύπτουν και με τη μεταφορά των παιδιών από και προς το ΕΕΕΕΚ. Η μεταφορά γίνεται από ιδιώτες και από οδηγούς και συνοδούς που δεν έχουν καμία εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.

Καλλικράτης και Δημόσιο Σχολείο

Το φονικό πέρασμα του "Καλλικράτη" από την εκπαίδευση

Στεφανάκου Π.

Το πέρασμα του "Καλλικράτη" στα σχολεία θα είναι φονικό. Εκατοντάδες σχολεία θα βάλουν λουκέτο, οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών ανατρέπονται και μπαίνει για πρώτη φορά στην ατζέντα θέμα αύξησης του ωραρίου καθηγητών και δασκάλων, ενώ η σχολική μονάδα τίθεται υπό την κηδεμονία της "κοινωνικής λογοδοσίας", γεγονός που την καθιστά ανά πάσα στιγμή υπόλογη, ένοχη και άρα ανάξια να υπάρχει.

Το καπέλο του εφιαλτικού σκηνικού που προδιαγράφεται για την εκπαίδευση φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο "Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης".

Χθες το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σχετικό "κείμενο εργασίας" στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και στους εκπροσώπους των εργαζομένων του υπουργείου Παιδείας με την απαίτηση να καταθέσουν τις προτάσεις εντός 10 ημερών. Η διάλυση του εκπαιδευτικού συστήματος θα προωθηθεί, σύμφωνα με τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας, με διαδικασίες εξπρές: Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θέλουν να έχουν νόμο.

Με βάση το κείμενο του υπουργείου Παιδείας θα υπάρξουν σαρωτικές συγχωνεύσεις σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. Περιορίζονται δραστικά οι γενικές διευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις 40 που λειτουργούν σήμερα θα μείνουν μόλις οι μισές. Συγχωνεύονται όλες οι υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και θέματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Συγχωνεύονται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.

Άλλωστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τους έχει γυρίσει από καιρό την πλάτη αναθέτοντας σε ιδιωτικές εταιρείες τη μελέτη και την εξειδίκευση πολιτικής σε κρίσιμα για την εκπαίδευση θέματα. Καταργούνται και τα 295 Γραφεία Εκπαίδευσης που λειτουργούν σε όλη τη χώρα.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν αρνείται ότι στόχος είναι η "οικονομικότητα". Όπως αναφέρεται, "ο αριθμός των υφισταμένων δομών διοίκησης είναι υπερβολικά μεγάλος, διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος λειτουργίας (ενοίκια κτιρίων, στελέχη, διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί). Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας, στο κείμενό του, αποφεύγει οποιαδήποτε αναφορά σχετική με την τύχη των εκατοντάδων εργαζομένων που θα μείνουν χωρίς αντικείμενο εργασίας λόγω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων.

Ωστόσο ο στόχος της "οικονομικότητας" θα κριθεί σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Οι συγχωνεύσεις έχουν ήδη ξεκινήσει από πέρυσι το καλοκαίρι. Φέτος είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνει ολιγοθέσιο για ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, ενώ είναι σαφής πλέον η επιλογή για μητροπολιτικές σχολικές μονάδες, κυρίως λύκεια. Οι καταργήσεις σχολείων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αποτελεσματικότητα της κάθε σχολικής μονάδας.

"Η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και η μετατροπή της από φορέα με αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες σε φορέα γόνιμης συνδιαμόρφωσης της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί κεντρική επιδίωξη" αναφέρεται στο κείμενο του υπουργείου Παιδείας.

Πίσω από τα ωραία λόγια κρύβεται η εξής πραγματικότητα: Η αυτονομία έχει να κάνει άμεσα με τη χρηματοδότηση. Δηλαδή με την ικανότητα του διευθυντή του σχολείου να βρει πόρους για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας πέρα από τους πετσοκομμένους κρατικούς. Όλο αυτό περνάει μέσα από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και στη συνέχεια της "κοινωνικής λογοδοσίας". Οι άνθρωποι δεν θέλουν πια εκπαιδευτικούς, θέλουν μάνατζερ που είτε θα διοργανώνουν καλούς εράνους είτε θα βρίσκουν λεφτά από την αγορά.

Τηλεγραφικά αναφέρονται τα εξής μέτρα για την απόδοση αυτονομίας:

- Ενοποίηση - συγχώνευση σχολικών μονάδων. Η ευθύνη για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις περνά στις περιφέρειες, που αναλαμβάνουν επίσης τα κοινοτικά κονδύλια (!) για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

- Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων στον προϋπολογισμό και τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό τους, όπως προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης. Θυμηθείτε πως τα σχολεία κάνουν ένα πλάνο, λένε τι χρειάζονται και πώς θα βρουν αυτά που χρειάζονται, το πλάνο δημοσιοποιείται και στη συνέχεια αυτοαξιολογούνται για το αν τα κατάφεραν. Όλο αυτό θα ήταν χωρίς νόημα αν έμενε στο εσωτερικό πεδίο. Με τις προτάσεις έρχεται και το εξωτερικό, που ακούει στο όνομα "θεσμοί κοινωνικής λογοδοσίας".

Στόχος του υπουργείου είναι να ενισχύσει τους θεσμούς κοινωνικής λογοδοσίας προκειμένου να κριθούν τα σχολεία ως προς την αποτελεσματικότητά τους. Είναι η πρώτη φορά που εισάγεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση η παράμετρος της λογοδοσίας, όπως έχει το στοιχείο της ενίσχυσης των "καλών", άλλο τόσο έχει και το στοιχείο της τιμωρίας. Τι θα γίνει το σχολείο που δεν θα περάσει το τεστ της κοινωνικής λογοδοσίας; Στις αγγλοσαξονικές χώρες κλείνει, οι εκπαιδευτικοί απολύονται και τα παιδιά ψάχνουν να βρουν σχολείο με τη ρετσινιά των αποτυχημένων.

Το εντελώς πρωτότυπο είναι ότι η ενίσχυση της αυτονομίας συνδέεται με την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και των διευθυντών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το διατυπώνει ως εξορθολογισμό του ωραρίου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο "εξορθολογισμός" θα κινηθεί προς τα πάνω και όχι προς τα κάτω. Άλλωστε η αναλογία 1 προς 5 ισχύει πλέον επισήμως και για την παιδεία. Αυτό σημαίνει ότι το κοντέρ των προσλήψεων και διορισμών θα είναι φέτος μηδενισμένο.
Πώς θα καλυφθούν λοιπόν τα κενά; Με παραπάνω δουλειά..
αυγή

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

κόψτε το λαιμό σας

Υπουργείο <<Παιδείας>> - πρώτα ο μαθητής-!!

με επιστολή του το υπουργείο παιδείας στις 16-11 ( προφανώς για να τιμήση και την επέτειο του πολυτεχνείου, και το ψωμί - παιδεία - ελευθερία) πρός τις διευθύνσεις και τα γραφεία φυσικής αγωγής και κατόπιν στα γυμνάσια και στα λύκεια που έχουν αθλητικά τμήματα Τ.Α.Δ-Ε.Τ.Α.Δ τούς λέει ότι << τέρμα οι μετακινήσεις των μαθητών και να κόψουν το κεφάλι τους οι γονείς των παιδιών που πίστεψαν ότι έχουν να κάνουν με υπουργείο και στα moto του να βρούν λύσεις , να πληρώνουν δηλαδή οι γονείς για τις μετακινήσεις των παιδιών απο τα σπίτι στους αθλητικούς χώρους μετά στο σχολείο τους και τα ανάποδα. η να αλλάξουν σχολείο μέχρι τις 19 - 11 .

Και όλα αυτά γιατί δεν θέλει να διορίσει εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγήςπου 2 μήνες μετά την έναρξη των σχολείων δεν έχουν κάνει ακόμα την προκύρηξη για να προσλήφθούν .

μια επιστολή μητέρας μαθητη πρός την << υπουργο παιδείας >>

Αθλητικά γυμνάσια χωρίς γυμναστές...

Επιστολή προς
την κ. Διαμαντοπούλου
Κυρία Υπουργέ
Τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) υποθέτω ότι ιδρύθηκαν για να εκπληρώσουν τον σκοπό ο οποίος αναφέρεται στον τίτλο τους. Παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος.
Και αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε το παιδί μας να εγγραφεί σε ένα τέτοιο τμήμα επαρχιακής πόλης της βόρειας Ελλάδας.
Σήμερα 19 Νοεμβρίου, ακόμα δεν έχουν έρθει οι καθηγητές ειδικότητας και τα παιδιά εκτός που χάνουν έξι ώρες την εβδομάδα από το σχολικό πρόγραμμα, χωρίς βέβαια να...
αθλούνται αλλά και χωρίς να απασχολούνται, χάνουν και τις απογευματινές ώρες του ώστε να ασχοληθούν με το άθλημά τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προγραμματίσουν τον χρόνο τους, το διάβασμά τους καθώς και τις λοιπές εξωσχολικές δραστηριότητές τους. Ακόμα σήμερα το Υπουργείο ανάρτησε του προσωρινούς πίνακες διοριστέων και θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία των ενστάσεων και της εξέτασης αυτών και κατόπιν η ανακοίνωση των οριστικών αποτελεσμάτων. ( Δεν θα μπορούσαν βέβαια όλα αυτά να γίνουν πριν τις 13 Σεπτεμβρίου;). Τέλος πάντων αυτό το γεγονός το ανεχθήκαμε αν και πιστεύω ότι ούτε μέχρι τα Χριστούγεννα δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να αναλάβουν οι υπεύθυνοι καθηγητές για το άθλημα
Αυτό όμως που μας εξόργισε σαν γονείς είναι ότι στάλθηκε επιστολή από το Υπουργείο σας, (το οποίο ονομάζεται Παιδείας;) και αφού μας ενημερώνει, μεσούσης σχολικής περιόδου, ότι δεν θα λειτουργήσουν τα αθλητικά σχολεία στα οποία απαιτείται μετακίνηση μαθητών από τον χώρο του σχολείου στο χώρο άθλησης καθώς δεν διατίθενται πια κονδύλια, ζητεί εγγράφως υπεύθυνη δήλωση από την οποία θα προκύπτει αν θα συνεχίσει ή όχι το παιδί να φοιτά στο συγκεκριμένο τμήμα χωρίς την δωρεάν μετακίνηση. Έχουμε άλλη επιλογή σήμερα 19 Νοεμβρίου; Είναι δυνατόν τα παιδιά να αλλάξουν τμήμα; και αν ναι πώς θα καλύψουν τις χαμένες διδακτικές ώρες μαθημάτων που δεν ήταν στο πρόγραμμα των ΤΑΔ?. Φυσικά δεν μιλάμε για σχολικές μονάδες που διαθέτουν γήπεδα, κολυμβητήρια, στίβους και άλλα; ώστε να μην είναι απαραίτητη η μετακίνηση. μην κινείστε με γνώμονα κάποια ιδιωτικά σχολεία μεγάλων αστικών κέντρων.
Επομένως αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα ότι θα επωμιστούμε εμείς οι γονείς το κόστος μετακίνησης.
Αν σε μια συμφωνία μεταξύ ιδιωτών, ο ένας παρέβαινε τους όρους συμφωνίας και συναίνεσης, ο άλλος ιδιώτης είχε δικαίωμα να προβεί σε νόμιμα μέσα και να απαιτήσει δικαστικά την τήρηση των όρων. Ο πολίτης απέναντι στο Κράτος τα μπορεί να το κάνει όταν αυτό αθετεί όρους και προϋποθέσεις;
Λυπάμαι που ακόμα ένα θεσμό θέλετε και προσπαθείτε να αποδυναμώσετε και ίσως εξαφανίσετε.
Λυπάμαι για όλα όσα έλπιζα ότι θα κάποτε θα μπορούσαμε και εμείς σε αυτήν την χώρα να δημιουργήσουμε.
Λυπάμαι για την παιδεία που οραματιστήκαμε. Τέλος λυπάμαι για όλα όσα έλπιζα ότι θα μπορούσαν κάποτε να απολαύσουν τα παιδιά μας.
Κλείνοντας θέλω να σας εκφράσω να συγχαρητήριά μου για την συνεχή σας προσπάθεια αναβάθμισης του συστήματος παιδείας στην χώρα μας!.
Μία μητέρα της σύγχρονης Ελλάδας του 2010.

Υ.Γ Καθώς το Υπουργείο Παιδείας δεν διαθέτει ηλεκτρονική διεύθυνση, την επιστολή την απευθύνω στα γραφεία Ββάθμιας εκπαίδευσης του νομού μας, και επίσης την απέστειλα στο open.gov.gr

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

«Ποιος είναι, λοιπόν, πατριώτης;»

«Ποιος είναι, λοιπόν, πατριώτης;»





Ο Άρης Βελουχιώτης, το τραγικό αυτό σύμβολο της Αντίστασης του Λαού μας, έχει κάτι να σου πει:

«Ποιος είναι ο πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;

Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει νάβρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους. Ενώ εμείς, το μόνο που διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά, αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, όπου βρει κέρδη, δεν μπορούν να κινηθούν και παραμένουνε μέσα στη χώρα που κατοικούμε. Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουνε τα κεφάλαιά τους από τη χώρα ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ;»

Εδώ θα παραμείνουμε, δε θα φύγει κανείς, κυνηγημένε απ' όλους Καπετάνιε! Εδώ, να φυλάμε τα πεζούλια που μας άφησες! Θα μοιραστούμε αν χρειαστεί ακόμη και τη φτώχια μας, την ανάγκη, την οργή μας, μα δεν θα εγκαταλείψουμε.



Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε


.......Η απόσταση μας έσωσε

μα οι θύμησες πληγώνουν

και λέμε σαν βρισκόμαστε

τα ίδια και τα ίδια



Μα νιώθω σαν μικρό παιδί

που πάλι το μαλώσανε

και φεύγω σε μια άγονη επαρχία



Σημαίες και γαρύφαλλα

εμπόριο κι απάτη

και λόγοι επισήμων στο κενό



Κρατάω το στόμα μου κλειστό

τα χείλη μου ματώσανε

κι αυτοί που μας προδώσανε

ανέραστοι να μείνουν



Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε

αυτό έχω μόνο να τους πω

τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Κουράγιο σύντροφοι και συντρόφισσες!


Η Μυτρώ Μπολώτα για τον συντροφό της Αλέκο Λύτρα


Από την εφημερίδα “ΕΠΟΧΗ” (14/11/2010)

άρθρο της Μυρτώς Μπολώτα

Τα δεκαεφτά χρόνια που ζήσαμε μαζί ήταν ωραία. Απροσμέτρητα γεμάτα και δημιουργικά, αδιάλειπτα γελαστά και ευτυχισμένα και πάρα πάρα πολύ αγαπημένα. Γίναμε ένα, διατηρώντας την αυτονομία και το σεβασμό ο ένας για την άλλη. Αυτά για τον Αλέκο και εμένα…

Ζήτησα ένα μικρό χώρο σ’ αυτό το φύλλο γιατί νοιώθω την ανάγκη να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου σε αυτό το τεράστιο δίχτυ προστασίας που απλώσατε όλοι και όλες τόσο για μένα όσο και για τον Μάρκο και την Ελλη. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι τόσος πολύς κόσμος με τόσο πολλή αγάπη και ανιδιοτέλεια θα έκανε τόσα πολλά πράγματα για μας. Γνωρίζω ότι ο καλός μου έχει κάνει άπειρες ώρες συνεδριάσεων τόσο σε γραφεία όσο και σε τσιπουράδικα, και, για να μην τον αδικήσω, έχει εμπλακεί και σε μέγα πλήθος δραστηριοτήτων. Τόση αβίαστη και απλόχερη αγάπη, όμως, ούτε στα όνειρά μου δεν θα μπορούσα να την φανταστώ. Ευχαριστώ όλον τον κόσμο που μας κάνει να νοιώθουμε και οι τρεις μας ασφαλείς και μας βοηθάει να ξαναπιάσουμε το διαρρηγμένο νήμα της καθημερινότητάς μας.

Το Αλεκάκι, όμως, δεν ήταν επουδενί μόνο των τριών μας. Το Αλεκάκι ήταν όλων.

Και επειδή οι στιγμές είναι δύσκολες θα μου επιτρέψετε να μας παροτρύνω όλους και όλες να μη το βάλουμε κάτω, να μην τα παρατήσουμε. Ας καθήσουμε να συζητήσουμε με αυτή την τρυφερότητα και την ανθρωπιά που μόνο οι αριστεροί μπορούν να επιδείξουν. Διατηρώντας την ψυχραιμία και τη νηφαλιότητά μας, ας δούμε με αυτοκριτική ματιά τη μέχρι σήμερα πορεία μας μήπως και καταφέρουμε να προσδιορίσουμε ένα δρόμο που δεν θα μας κάνει να ντρεπόμαστε όταν εμφανιζόμαστε στη γειτονιά μας, αλλά αντίθετα θα μας κάνει περήφανους και δυνατότερους. Είμαστε ένα ολόκληρο σύμπαν τόσο πλούσιο και τόσο διαφορετικό από τα συνηθισμένα που μπορεί να γυρίσει τον κόσμο ανάποδα. Επιβάλλεται να μιλήσει όλος αυτός ο κόσμος, να κρίνει, να πάρει πρωτοβουλίες, ν’ αλλάξει. Κουράγιο σύντροφοι και συντρόφισσες!

Και όπως συχνά λέγαμε γελώντας με το Αλεκάκι: «Κουφάλα νεκροθάφτη, ένα γέλιο θα σε θάψει!»

πολυτεχνείο 37 χρόνια μετά













Νοέμβρης 2010 .......37 χρόνια μετά.


http://www.occupiedlondon.org/blog/2010/11/16/416-american-activist-seriously-injured-in-the-head-by-delta-motorcycle-police/



#416 | American activist seriously injured in the head by Delta motorcycle police

What follows is a compilation of accounts of comrades who were at tonight’s demonstration in central Athens, close to the injured activist and whose reports are verified and trustworthy. Please spread. We will post more information here, as it comes.

The events unfolded toward the end of tonight’s demonstration against the presence of representatives of the IMF in central Athens. As we were marching at the last block of the demonstration on Patision Avenue, having left Omonoia square and heading back toward the Polytechnic, a number of “Delta” motorcycle police appeared at the back of the demonstration. They roared their engines and charged toward the crowd. People started running toward the Polytechnic. The delta managed to get hold of a female American activist who was at the last part of the demonstration. They knocked down, kicked her and stamped her head. She was knocked semi-unconscious, taken inside the Polytechnic by other comrades and a few moments later, transported to a central Athens hospital.

We are currently waiting to hear back from the doctors as of the state of her health. Her injuries are serious, but in no case life-threatening.

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1224483


Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΥΤΕΡΑ 15/11 ΣΤΙΣ 05.00 μμ ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ.




Την Δευτέρα 15 του Νοέμβρη, πρώτη μέρα του τριήμερου γιορτασμού της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, καταφθάνει στην χώρα μας η τρόικα των «επιτηρητών». Έρχεται για να επιβάλλουν μαζί με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ νέα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα, που ξεκινάνε από την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την μείωση των μισθών στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, την αύξηση του ΦΠΑ, έως τις χιλιάδες απολύσεις στον δημόσιο τομέα, ένα νέο γύρο φτώχιας και εξαθλίωσης για τους εργαζόμενους.

ΌΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ!!

-ΕΞΩ Η ΤΡΟΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

-ΚΑΤΩ ΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΕΕ-ΔΝΤ

-ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ.

Η κυβέρνηση μας δήλωσε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα την «δικαίωσε» ώστε να συνεχίσει μια πολιτική που θέλει να σώσει τις τράπεζες από την χρεοκοπία οδηγώντας σε αυτήν την κοινωνική πλειοψηφία, που θέλει να βγάλει τις επιχειρήσεις από την κρίση βυθίζοντας τους εργαζόμενους στην φτώχια!

ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ. Ήδη οι μεγάλοι αγώνες της προηγούμενης περιόδου έχουν αδυνατίσει την κυβέρνηση.

Ο τριήμερος γιορτασμός του Πολυτεχνείου, με πρώτο σταθμό την παλλαϊκή κινητοποίηση εργαζόμενων και νεολαίας στις 15/11, πρέπει να γίνει απαρχή ενός νέου κύματος αγώνων που θα ραγίσουν την πολιτική του «Μνημονίου», της κυβέρνησης και της ΕΕ, θα κάνουν την εφαρμογή της αδύνατη. Ο ενιαίος, μαζικός, πολιτικοποιημένος αγώνας όλων των εργαζόμενων η άρνηση του κατακερματισμού, των ξέπνοων επετειακών απεργιών είναι ο μόνος δρόμος για να τους σταματήσουμε, για να ανατρέψουμε την επερχόμενη λαίλαπα!!

Σε κάθε πόλη, σε όλη την Ελλάδα, οι εργαζόμενοι και η νεολαία να μετατρέψουν τον γιορτασμό της εξέγερσης του Νοέμβρη σε μάχη ενάντια τις σύγχρονες «χούντες» των πολυεθνικών, των τραπεζιτών και του κεφαλαίου, και ων εκφραστών τους, της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 15/11 ΣΤΙΣ 05.00 μμ

ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ.

ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟY

ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΒΟΥΛΗ.

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών Νίκαιας Ρέντη " κόντρα στο ρεύμα "


ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ
ΣΤΟΝ Β΄ ΓΥΡΟ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ ΑΚΥΡΟ – ΛΕΥΚΟ

Η Κίνηση μας, μετά από μια ανοιχτή, δημοκρατική συνέλευση που έγινε την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου, κατέληξε στις εξής πρώτες εκτιμήσεις σχετικά με τον α’ γύρο των δημοτικών εκλογών στο Δήμο μας:

1.Εκφράστηκε και στην πόλη μας, με την εντυπωσιακή αύξηση της αποχής - κυρίως από την νεολαία- το γενικότερο κλίμα απογοήτευσης και δυσαρέσκειας πλατιών λαϊκών μαζών που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό απέναντι σε όσα συμβαίνουν την χώρα μας, ειδικά μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση. Γεγονός που πρέπει να πάρουμε σοβαρά υπόψη μας στον λόγο και τις μορφές παρέμβασης μας από δω και πέρα.

2.Η αποτύπωση του εκλογικού αποτελέσματος επιβεβαίωσε ότι το κυρίαρχο ζήτημα που καθόρισε και την ψήφο της μεγάλης πλειοψηφίας όσων πήγαν στην κάλπη (στη Νίκαια) ήταν η αναγκαιότητα αλλαγής δημάρχου, ο οποίος δεν κατάφερε να αλλάξει προς το καλύτερο την κατάσταση τα τελευταία 8 χρόνια που διοικούσε και απογοήτευσε χιλιάδες πολίτες.

3.Στον β’ γύρο βρίσκονται δυστυχώς δύο συνδυασμοί που αποτελούν ο καθένας, την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Προηγείται βέβαια με σημαντική διαφορά, αυτός που είχε την αμέριστη, επίσημη υποστήριξη των μηχανισμών της κυβέρνησης οι οποίοι αποδείχθηκε ότι είναι πολύ πιο δυνατοί από τους δήθεν "διαφωνούντες" τοπικούς.

4.Το 3,66%, οι 1565 ψήφοι και ο δημοτικός σύμβουλος που εξέλεξε η κίνηση μας, αποτελούν για την προσπάθεια μας ένα σημαντικό εφαλτήριο για την επόμενη μέρα, η οποία θα είναι πολύ δύσκολη για την πόλη και τους ανθρώπους της, ειδικά με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και την υπηρέτηση του Μνημονίου ανεξάρτητα από το ποιος θα εκλεγεί.

Με βάση τα παραπάνω, αλλά και συνεπείς στα όσα στην προεκλογική περίοδο παλέψαμε στις γειτονιές της πόλης, επιμένουμε στο κεντρικό μας σύνθημα :
ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ , ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ
και το κάνουμε πράξη και στον β’ γύρο των δημοτικών, στις 14 του Νοέμβρη
ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ
και ρίχνουμε στην κάλπη άκυρο ή λευκό ψηφοδέλτιο. Στέλνουμε έτσι ένα μήνυμα αντίστασης σε όσα έρχονται και προετοιμαζόμαστε από τώρα για μια πιο ουσιαστική και αποτελεσματική παρέμβαση προς όφελος των πολλών.

10/11/2010

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ



εμείς για αυτά μιλήσαμε ....

δεν γίνονται << ωραίες Πόλεις >> με δυστυχισμένους Πολίτες



Φωνή απόγνωσης μέσα από την κάλπη

Φωνή απόγνωσης μέσα από την κάλπη έβγαλε ένας Χανιώτης συνταξιούχος.
'Η σύνταξή μου είναι 327 ευρώ', έγραψε στο χαρτί που έβαλε μέσα στην κάλπη, αντί για ψηφοδέλτιο. Για να σημειώσει, ακόμη, ότι έχει δύο παιδιά άνεργα.
Συντετριμμένοι ένιωσαν η δικαστική αντιπρόσωπος αλλά και οι εκπρόσωποι των συνδυασμών κατά την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων στο 292ο Εκλογικό Τμήμα, στη Χαλέπα Χανίων.
Η ψηφοφορία είχε τελειώσει και ήταν η ώρα της διαλογής και της καταμέτρησης.
Ετσι, με έκπληξη είδαν κατά τη διαλογή ότι αντί για ψηφοδέλτιο υπήρχε το αντίγραφο σύνταξης ύψους 327,36 ευρώ. Και στο χαρτί αυτό, ο ψηφοφόρος: είχε σημειώσει: 'Η σύνταξή μου είναι αυτό το ποσό. Να το δημοσιεύσετε στα "Χανιώτικα νέα". Εχω δύο παιδιά άνεργα'.
Λίγο αργότερα, κατά την διαλογή των ψηφοδελτίων των περιφερειακών εκλογών, ο ίδιος συνταξιούχος είχε βάλει στην κάλπη ένα άλλο αντίγραφο σύνταξης, στο οποίο αυτή τη φορά είχε γράψει: 'Η σύνταξή μου είναι 327 ευρώ. Δύο παιδιά στην ανεργία'.
Η δικηγόρος - δικαστική αντιπρόσωπος στο συγκεκριμένο Εκλογικό Τμήμα, Μαρία Λουφαρδάκη, μας είπε:
'Την ώρα που αρχίσαμε να μετράμε, γύρω στις 7.15 - 7.20 μ.μ., βρέθηκε, στη μέση περίπου της διαλογής, το ένα χαρτί μέσα στην κάλπη των δημοτικών εκλογών που έγραφε να δημοσιευτεί στα "Χανιώτικα νέα". Μετά από μία ώρα, στην κάλπη των περιφερειακών εκλογών, βρήκαμε και το άλλο. Από τον γραφικό χαρακτήρα κατάλαβα ότι είναι ο ίδιος άνθρωπος και το ίδιο ποσό της σύνταξης. Συγκινηθήκαμε όλοι πάρα πολύ. Ενιωσα συντετριμμένη. Σκέφτηκα ότι αυτός υποφέρει'.