για να αρχισει ο κοσμος να γελα
πρεπει να χυθει πολυ δακρυ ακομηΑϊσα - Ένα εντεκάχρονο κορίτσι που μάχεται . . . . .
Αϊσα - Με τα δικά της λόγια:
«Το όνομά μου είναι Αϊσα. Είμαι 11 χρονών.
Ζω στο χωριό Κόμπα στο Νίγηρα.
Μου έκαναν κλειτοριδεκτομή όταν ήμουν 5 ετών. Δεν θυμάμαι πολλά, αλλά ξέρω ότι έγινε εδώ στο χωριό μας.
Αυτό που θυμάμαι, είναι όταν στη μικρή μου αδελφή, τη Φατιμά έκαναν το ίδιο.
Ήταν πριν από 3 χρόνια. Την ξεγέλασαν μετά το σχολείο να πάει στα λαγκάδια, μακριά από το χωριό. Όταν γύρισε, έκλαιγε. Έτρεχε αίμα στα πόδια της. Ήμουν πολύ λυπημένη.
Κατάλαβα τι είχε συμβεί.
Ρώτησα τη μητέρα μου γιατί το έκαναν αυτό στη Φατιμά. Της είπα πως ήταν κακό για τα κορίτσια.
Μου είπε "Ήταν πάντα στις παραδόσεις μας, ακόμα και πριν να γεννηθώ εγώ."
Αμέσως μετά τη Φατιμά ήταν η σειρά της ξαδέλφης μου Αλίμα. Και αυτή ήταν 7 χρονών.
Ήξερε τι ήθελαν να της κάνουν. Προσπάθησε να ξεφύγει, να τρέξει. Αλλά την έπιασαν έτσι και αλλιώς. Δε σταμάτησε να αιμορραγεί όλη τη μέρα.
Το ίδιο βράδυ λιποθύμησε. Αναγκάστηκαν να την πάνε σε ένα νοσοκομείο. Έμεινε εκεί για 5 ημέρες.
Ακόμα αναγκάζεται να πηγαίνει πίσω στο νοσοκομείο κάθε λίγο. Συνεχώς πονάει, ακόμα και τώρα. Αλλά μετά την Αλίμα δεν ακρωτηρίασαν άλλα κορίτσια στο χωριό.
Μάθαμε στο σχολείο γιατί αυτό είναι κακό για την υγεία των κοριτσιών. Και τώρα οι γονείς μας, οι δάσκαλοι και ο αρχηγός του χωριού ξέρουν ότι αυτό είναι κακό και αυτοί.
Η γυναίκα που με ακρωτηρίασε σταμάτησε να το κάνει. Ακόμα, εξακολουθώ να λέω στη μητέρα μου πως δεν θα αφήσω τη πιο μικρή αδελφή μου, τη Χαντίζα, να ακρωτηριαστεί όπως η Φατιμά και εγώ.
Η Χαντίζα είναι 5 χρονών. Ο πατέρας μου λέει πως έχω δίκιο. Τώρα, η μητέρα μου συμφώνησε πως η Χαντίζα δεν θα ακρωτηριαστεί.»
Το πρόβλημα - Ο Ακρωτηριασμός των Γυναικείων Γεννητικών ΟργάνωνΧιλιάδες κορίτσια στο Νίγηρα συνεχίζουν να είναι θύματα της αναχρονιστικής πρακτικής του ακρωτηριασμού των γεννητικών τους οργάνων.
Η πρακτική αυτή κυμαίνεται από την απλή αποκοπή της κλειτορίδας μέχρι την ολοκληρωτική αφαίρεση όλου του εξωτερικού μέρους των γυναικείων γεννητικών οργάνων.
Μελέτες υπολογίζουν πως από 5% έως 30% των γυναικών στη Νιγηρία υπόκεινται στην πρακτική αυτή, ανάλογα με την περιοχή: για παράδειγμα η 1 στις 3 γυναίκες πέφτουν θύματα στις περιοχές Tillaberi και Diffa.
Η έλλειψη αποστείρωσης των λεπίδων και αναισθησίας, μπορεί να προκαλέσουν - εκτός από τον πόνο, τον τραυματισμό και την έκθεση στον κίνδυνο του AIDS από το βίαιο αυτό ακρωτηριασμό - μακροπρόθεσμες επιπλοκές στην υγεία που συμπεριλαμβάνουν:
Μολύνσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε στειρότητα, αιμορραγίες, επώδυνη εμμηνόρροια και επιπλοκές κατά τον τοκετό που θέτουν τη ζωή των κοριτσιών σε μεγάλο κίνδυνο μακροπρόθεσμα.
«Το όνομά μου είναι Αϊσα. Είμαι 11 χρονών.
Ζω στο χωριό Κόμπα στο Νίγηρα.
Μου έκαναν κλειτοριδεκτομή όταν ήμουν 5 ετών. Δεν θυμάμαι πολλά, αλλά ξέρω ότι έγινε εδώ στο χωριό μας.
Αυτό που θυμάμαι, είναι όταν στη μικρή μου αδελφή, τη Φατιμά έκαναν το ίδιο.
Ήταν πριν από 3 χρόνια. Την ξεγέλασαν μετά το σχολείο να πάει στα λαγκάδια, μακριά από το χωριό. Όταν γύρισε, έκλαιγε. Έτρεχε αίμα στα πόδια της. Ήμουν πολύ λυπημένη.
Κατάλαβα τι είχε συμβεί.
Ρώτησα τη μητέρα μου γιατί το έκαναν αυτό στη Φατιμά. Της είπα πως ήταν κακό για τα κορίτσια.
Μου είπε "Ήταν πάντα στις παραδόσεις μας, ακόμα και πριν να γεννηθώ εγώ."
Αμέσως μετά τη Φατιμά ήταν η σειρά της ξαδέλφης μου Αλίμα. Και αυτή ήταν 7 χρονών.
Ήξερε τι ήθελαν να της κάνουν. Προσπάθησε να ξεφύγει, να τρέξει. Αλλά την έπιασαν έτσι και αλλιώς. Δε σταμάτησε να αιμορραγεί όλη τη μέρα.
Το ίδιο βράδυ λιποθύμησε. Αναγκάστηκαν να την πάνε σε ένα νοσοκομείο. Έμεινε εκεί για 5 ημέρες.
Ακόμα αναγκάζεται να πηγαίνει πίσω στο νοσοκομείο κάθε λίγο. Συνεχώς πονάει, ακόμα και τώρα. Αλλά μετά την Αλίμα δεν ακρωτηρίασαν άλλα κορίτσια στο χωριό.
Μάθαμε στο σχολείο γιατί αυτό είναι κακό για την υγεία των κοριτσιών. Και τώρα οι γονείς μας, οι δάσκαλοι και ο αρχηγός του χωριού ξέρουν ότι αυτό είναι κακό και αυτοί.
Η γυναίκα που με ακρωτηρίασε σταμάτησε να το κάνει. Ακόμα, εξακολουθώ να λέω στη μητέρα μου πως δεν θα αφήσω τη πιο μικρή αδελφή μου, τη Χαντίζα, να ακρωτηριαστεί όπως η Φατιμά και εγώ.
Η Χαντίζα είναι 5 χρονών. Ο πατέρας μου λέει πως έχω δίκιο. Τώρα, η μητέρα μου συμφώνησε πως η Χαντίζα δεν θα ακρωτηριαστεί.»
Το πρόβλημα - Ο Ακρωτηριασμός των Γυναικείων Γεννητικών ΟργάνωνΧιλιάδες κορίτσια στο Νίγηρα συνεχίζουν να είναι θύματα της αναχρονιστικής πρακτικής του ακρωτηριασμού των γεννητικών τους οργάνων.
Η πρακτική αυτή κυμαίνεται από την απλή αποκοπή της κλειτορίδας μέχρι την ολοκληρωτική αφαίρεση όλου του εξωτερικού μέρους των γυναικείων γεννητικών οργάνων.
Μελέτες υπολογίζουν πως από 5% έως 30% των γυναικών στη Νιγηρία υπόκεινται στην πρακτική αυτή, ανάλογα με την περιοχή: για παράδειγμα η 1 στις 3 γυναίκες πέφτουν θύματα στις περιοχές Tillaberi και Diffa.
Η έλλειψη αποστείρωσης των λεπίδων και αναισθησίας, μπορεί να προκαλέσουν - εκτός από τον πόνο, τον τραυματισμό και την έκθεση στον κίνδυνο του AIDS από το βίαιο αυτό ακρωτηριασμό - μακροπρόθεσμες επιπλοκές στην υγεία που συμπεριλαμβάνουν:
Μολύνσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε στειρότητα, αιμορραγίες, επώδυνη εμμηνόρροια και επιπλοκές κατά τον τοκετό που θέτουν τη ζωή των κοριτσιών σε μεγάλο κίνδυνο μακροπρόθεσμα.
5 σχόλια:
Καλησπέρα για πρώτη φορά στο ωραίο blog σου
Δυστυχώς αυτό το έθιμο της κλειτοριδεκτομής στη Νιγηρία συνεχίζεται στον 21ο αιώνα και το μη παρήγορο του πράγματος είναι ότι νέες κοπέλες που υπέστησαν αυτή την πρακτική στη χώρα τους, σήμερα παρότι ζουν σε Ευρωπαϊκές χώρες πιστεύουν ότι πρόκειται περί σωστού εθίμου (όσον αφορά τουλάχιστον τη μερική αφαίρεση) και θεωρούν ότι πρέπει να το εφαρμόσουν στα κορίτσια που θα γεννήσουν έστω και αν ζούν μακρυά από τη Νιγηρία.
Πέρα από τα πολύ σοβαρά θέματα της υγιεινής που ανακύπτουν και ορθώς επισημαίνεις, δεν ξέρω γιατί είναι τόσο ισχυρή πολιτισμικά αυτή η πρακτική την οποία ταυτίζουν με την περιτομή των αγοριών. Η "δικαιολογητική" βάση αυτής της πρακτικής πιστεύω ότι αφορά ουσιαστικά τη σεξουαλική ταυτότητα της γυναίκας και την άνιση θέση της στην ανδροκρατούμενη κοινωνία. Θέλουν να κόψουν δηλαδή τα βιολογικά ένστικτα της γυναίκας ως του όντος που επιλέγει σύντροφο. Εχω ακούσει βέβαια και από Νιγηριανές ότι η μερική αποκοπή της κλειτορίδας γίνεται για αισθητικούς λόγους και δεν προκαλεί καμμία επέμβαση στη φύση τους.
Δεν ξέρω τι να θεωρήσω ως αληθινό. Η δική μας κουλτούρα δεν μπορεί να κατανοήσει τέτοιου είδους πρακτικές.
Σ ευχαριστώ για τη φιλοξενία σου.
Καλησπέρα ,
σ' ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να σ' επισκεφθώ.
Καλή συνέχεια !
Λένε ότι η περιτομή είναι υποχρεωτική για κάθε αρσενικό και θηλυκό. Λένε ψέματα. Ο προφήτης Μουχάμμεντ (η ευλογία και η ειρήνη του ΑΛΛΑΧ σ’ αυτόν) είχε πει: “Η περιτομή είναι Σούννα για τον άντρα και μακρούμα για τη γυναίκα.” (Sunan Bayhaki)
“Σούννα” σημαίνει “Παράδοση” (δηλαδή κάτι που προέρχεται από την παράδοση του Προφήτη) ενώ “Μακρούμα” σημαίνει απλά “Κάτι καλό” (κάτι δηλαδή που δεν είναι καν παράδοση).
Η ιστορική καταγωγή του εθίμου του σεξουαλικού ακρωτηριασμού χάνεται κάπου ανάμεσα στη σημιτική και αιγυπτιακή παράδοση. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι τον 5ο αιώνα π.Χ., οι Φοίνικες, οι Χετταίοι και οι Αιθίοπες πραγματοποιούσαν κλειτοριδεκτομή στα κορίτσια τους. Το έθιμο παρατηρήθηκε από ιστορικούς-ανθρωπολόγους ερευνητές στις τροπικές ζώνες της Αφρικής, στις Φιλιππίνες, στις φυλές του Αμαζονίου, στους Ίνκας του Μεξικού, στους Αβοριγίνες της Αυστραλίας… Ο Στράβων αναφέρεται στη “γυναικεία περιτομή” στην Ερυθρά Θάλασσα, “όπως έπρατταν οι Ιουδαίοι”.
Ο Έλληνας γεωγράφος Αγαθαρχίδης, στην πτολεμαϊκή εποχή, περιγράφοντας τους Τρωγλοδύτες, φυλή εγκατεστημένη στα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας, γράφει: “Έχουν έθιμο να κόβουν μέρη των γεννητικών τους οργάνων, όπως έκαναν οι Αιγύπτιοι. Γι’ αυτό οι Έλληνες τους ονομάζουν κολοβούς”.
Η πρακτική ξεπερνά ιστορικά και γεωγραφικά την περιοχή του Ισλάμ, το οποίο ωστόσο την έχει “χρεωθεί” τους τελευταίους αιώνες, καθότι απαντάται πρωτίστως σε περιοχές της μουσουλμανικής Αφρικής και της Ινδονησίας. Πάντως, δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα αυστηρά μουσουλμανικό έθιμο, εφόσον απουσιάζει από την περιοχή του λεγόμενου “σκληρού πύρινα” του Ισλάμ (Σαουδική Αραβία, Ιράν κ.τ.λ), ενώ αντίθετα παρατηρείται ακόμη και σε μη μουσουλμανικούς πληθυσμούς, όπως στους Κόπτες χριστιανούς της Αιθιοπίας & της Αιγύπτου, στους αυτόχθονες του Αμαζονίου, των Φιλιππίνων, του Μεξικού & της Αυστραλίας, κλπ. Επιπλέον δεν υπάρχει καμιά αναφορά σεξουαλικού ακρωτηριασμού των γυναικών μέσα στο Κοράνι.
Ο ιμάμης Mustafa Abdullahi Aden τελευταία διακηρύσσει ότι η γυναικεία περιτομή είναι θρησκευτικό καθήκον…Και συστήνει την αγαπημένη του μέθοδο, που αφαιρεί ολοκληρωτικά όλα τα γυναικεία εξωτερικά όργανα.
Ο ιμάμης αυτός κάνει λάθος. Υπάρχουν τέσσερις τύποι κλειτοριδεκτομής.
Τύπος 1. Εκτομή της ακροποσθίας με ή χωρίς εκτομή μέρους ή ολόκληρης της κλειτορίδας.Ο όρος που χρησιμοποιείται για τον τύπο αυτόν είναι περιτομή, τυπική περιτομή (ritualistric circumcision), sunnah (ο όρος αυτός δεν είναι σωστός), κλειτοριδεκτομή.
Τύπος 2. Εκτομή της κλειτορίδας με μερική ή ολική εκτομή των μικρών χειλέων. Οι όροι που χρησιμοποιούνται για τον τύπο 2 είναι κλειτοριδεκτομή sunnah (ο όρος αυτός δεν είναι σωστός), εκτομή και περιτομή.
Τύπος 3. Εκτομή μέρους ή όλων των μικρών και μεγάλων χειλών και ράψιμο /στένεμα της εισόδου του κόλπου (αγκτηριασμός-infibulation). Οι όροι που χρησιμοποιούνται για τον τύπο 3 είναι αγκτηριασμός, Φαραωνική ή Σομαλική περιτομή.
Τύπος 4. Αταξινόμητες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν:
“Απλό ή διαμπερές τρύπημα ή τομή στην κλειτορίδα και/η τα χείλη του αιδοίου”, “Καυτηριασμός με κάψιμο της κλειτορίδας και των πέριξ ιστών”, “Γδάρσιμο των ιστών γύρω από την είσοδο του κόλπου (κοψίματα-angurga) ή κόψιμο του κόλπου (κοψίματα- gishiri)”, “Εισαγωγή διαβρωτικών μέσων ή φυτών στον κόλπο ώστε να προκληθεί αιμορραγία ή με τον σκοπό να γίνει ποιο σφικτός ή στενός”.
Ο τρίτος και ο τέταρτος τύπος της κλειτοριδεκτομής είναι αυστηρά απαγορευμένες στο Ισλάμ, είναι αρχαίες παγανιστικές πρακτικές και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το Ισλάμ (αν και υποστηρίζονται από ορισμένους μισογύνιδες).
Αναφέρουν οι συκοφάντες ένα σημείο απ’ τη ζωή του Προφήτη όπου είδε μία γυναίκα να κάνει κλειτοριδεκτομή σε ένα μικρό κοριτσάκι και της είπε: “Αφαίρεσε αλλά ΜΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙΣ”. Ο προφήτης αναφερότανε στους δύο πρώτους τύπους κλειτοριδεκτομής η οποία γινότανε ΜΟΝΟ όταν κάποια κορίτσια είχαν πολύ διογκωμένη κλειτορίδα. Οι άλλοι δύο τύποι (ο 3ος και ο 4ος) κλειτοριδεκτομής είναι κτηνωδίες και δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με το Ισλάμ.
Αν αφαιρέσει κανείς το «το κόψιμο της άκρης» της κλειτορίδας τότε έχουμε να κάνουμε κυριολεκτικά με ακρωτηριασμό γενετικών οργάνων και δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι αυτό, όχι μόνο απαγορεύεται αλλά διώκεται στην Ισλαμική νομολογία. Ο Προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέίχι ουά σαλάμ) είπε:
«Μην προξενείτε κακό, βλάβη και ζημιά στους εαυτούς σας και στους άλλους» (Daraqutni; Ibn Majah, 2341; Musnad, Ahmad ibn Hanbal, volume 1, p. 313;)
Από τη ρήση του Προφήτη (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) καταλαβαίνουμε βάση λογικής καθώς επίσης και θεολογικά (κυρίως νομολογικά με συναίνεση των λογίων) ότι το Ισλάμ απαγορεύει την κλειτοριδεκτομή. Όμως γιατί αναφέρονται συνεχώς στο Ισλάμ διάφοροι επικριτές; Υπάρχει βάση για να γίνει αυτή η σύνδεση; Η απάντηση είναι «ναι και όχι».
Στο Ισλάμ απαγορεύεται η κλειτοριδεκτομή αλλά δεν απαγορεύεται (ούτε είναι υποχρεωτική) η γυναικεία περιτομή, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που ονομάζουμε σήμερα ως «αφαίρεση της κλειτορίδας» ή κλειτοριδεκτομή. Η Ισλαμική περιτομή των γυναικείων γενετικών οργάνων είναι σχεδόν όμοια με αυτό που σήμερα αποκαλούμε «πλαστική της κλειτορίδας». Λαμβάνει μέρος ΟΧΙ στην κλειτορίδα αλλά στο δέρμα που περιβάλει την κλειτορίδα, ακριβώς όπως γίνεται στην περιτομή των ανδρών (επέμβαση στο δέρμα του πέους όχι στο πέος το ίδιο).
Ο ιμάμης Άχμεντ ιμπν Ταϊμίγια (ραχίμαχουλλάχ), αναφέρει χαρακτηριστικά το πώς πραγματοποιείται η περιτομή της γυναίκας στο Ισλάμ:
«Η περιτομή στην γυναίκα γίνεται επάνω στο δέρμα που μοιάζει σαν το λειρί του κόκορα. Ο Προφήτης είπε σε αυτήν που έκανε την επέμβαση ‘άσε ένα μέρος να εξέχει και μην υπερβάλεις όταν κόβεις, αυτό θα κάνει το πρόσωπο της χαρούμενο και τον άνδρα της ευχαριστημένο’…Εάν η επέμβαση είναι ακραία τότε η γυναίκα θα χάσει την (σεξουαλική) επιθυμία της.» (Majmoo al-Fataawa, volume 21, p.114)
Αυτή είναι και η θέση, οπου αποτελεί συναίνεση των μεγάλων λογίων όπως του Ibn al-Sabagh στο έργο Al Shamil (Tuhfat al-Mawdood, p. 190-192)
Ο τρόπος έκφρασης αυτών των μεγάλων και παλαιών ουλεμά του Ισλάμ εκλαμβάνουν ότι η επέμβαση γίνεται στο δέρμα της κλειτορίδας, με προσοχή, χωρίς υπερβολές που θα προκαλέσουν προβλήματα. Το βιβλίο του λόγιου Ibn al-Qayyim με τίτλο Tuhfat al-Mawdud fi Ahkam al-Mawlud που περιλαμβάνει διάφορους ισλαμικούς κανόνες για το νεογέννητο, αφιέρωσε ένα μεγάλο κεφάλαιο για την περιτομή του αγοριού και του κοριτσιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι πουθενά δεν αναφέρεται η επέμβαση της κλειτορίδας σαν σωματικό όργανο αλλά το δέρμα που περιβάλει αυτή. Ελάχιστες φορές βρίσκουμε μόνη της την λέξη κλειτορίδα αλλά σε καμία περίπτωση δεν εννοούνται τα γενετικά όργανα.
Σχετικά με το αν είναι υποχρεωτικό η όχι η γυναίκεια περιτομή επίσης έχουμε συναίνεση των λογίων. Ο σέιχ Μουχάμμεντ ιμπν Ουθάιμιν ανέφερε:
«Η ορθή άποψη είναι ότι είναι υποχρεωτικό για τον άνδρα και απλά επιτρεπτό για την γυναίκα.»
(Al-Sharh al-Mumti, volume 1, p.133-134)
Η Ισλαμική επιτροπή της Σαουδικής Αραβίας κάποτε δέχτηκε μια επιστολή απο Μουσουλμάνες της Σομαλίας κάνοντας παράπονα για το αρχαίο φαραωνικό έθιμο της κλειτοριδεκτομής. Η επιτροπή απάντησε:
«Εάν η μέθοδος της επέμβασης είναι όπως το περιγράφετε τότε είναι χαράμ (απαγορεύεται) η επέμβαση αυτή διότι προκαλεί κακό. Η επιτρεπτή γυναικεία περιτομή είναι η ελαχίστη αφαίρεση (δέρματος) της κλειτορίδας μπροστά στο αιδοίο.» (Supreme Council of Ulema of Saudi Arabia, νolume 4, p. 44)
Η περιτομή της κλειτορίδας στο Ισλάμ και η πλαστική κλειτορίδας στην Δύση_
Φαίνεται οξύμωρο λοιπόν αλλά στην Ευρώπη και γενικά στη Δύση η γυναίκεια περιτομή είναι αρκετά διαδεδομένη με τον τίτλο «πλαστική κλειτορίδας» όπου οι διάφορες ανόητες φεμινίστριες τρέχουν στους πλαστικούς για λόγους καλλωπισμού. Διαβάζουμε:
«Το πλεονάζον δέρμα στα πλάγια της κλειτορίδας, συχνά κάνει την ίδια την κλειτορίδα να φαίνεται μεγαλύτερη ή και ασύμμετρη. Τα γονίδια, τα οιστρογόνα και η έκθεση στην τεστοστερόνη (ανδρογονική ορμόνη), μπορούν να προκαλέσουν αξιοσημείωτες αλλαγές στην εμφάνιση της. Συχνά αυτή η ανωμαλία συνδυάζεται με γενικότερα αλλοιωμένη εμφάνιση των μικρών χειλέων όπου κι εκεί υπάρχει αντίστοιχη ασυμμετρία ή υπερτροφία τους. Όπως σε όλες τις δυσμορφίες της περιοχής, η γυναίκα ενοχλείται κυρίως από την εμφάνιση του αιδοίου κοιτώντας τον εαυτό της στον καθρέφτη καθώς επίσης κι από τα στενά ρούχα και τη υπερβολική τριβή της κλειτορίδας. Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα μπορεί η γυναίκα να προχωρήσει σε πλαστική επέμβαση της κλειτορίδας ώστε να εκλείψουν τα παραπάνω προβλήματα και να τονωθεί η αυτοπεποίθησή της»
Επίσης:
«Πως γίνεται η πλαστική κλειτορίδας;
Η επέμβαση είναι απλή και δε γίνεται στην κλειτορίδα (υπάρχει ένα μεγάλο πλέγμα νεύρων που δεν επιτρέπει την επέμβαση) αλλά στο δέρμα που την περιβάλλει, γίνεται ένα είδους λίφτινγκ για να μειωθεί η υπερβολική προεξοχή της» (http://www.mylook.gr/medicaland/niptuck/therapies/1/plastiki_kleitoridas.html)
Σχεδόν καμία διαφορά από την ορολογία που χρησιμοποιούν οι Μουσουλμάνοι ουλεμά για την περιγραφή της επέμβασης, που στην Ισλαμική θεολογία γίνεται για λόγους ευσέβειας προς τον Δημιουργό (οπου για την γυναίκα δεν είναι υποχρεωτικό αλλά επιλογή της) ενώ για τη μη Μουσουλμάνα για λόγους καλλωπισμού ΚΑΙ υγείας.
Συμπέρασμα:
Είναι ξεκάθαρο ότι η Σαρία που απορρέει από το Κοράνι και την διδασκαλία του Προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέίχι ουά σαλάμ) αναφέρει με τον πιο απλό τρόπο ότι η επέμβαση της γυναικείας περιτομής δεν έχει να κάνει με το βάρβαρο φαραωνικό έθιμο της αφαίρεσης της κλειτορίδας. Η έλλειψη γνώσης της Αραβικής γλώσσας που υπάρχει στην Δύση, και ιδιαίτερα στους μη Μουσουλμάνους επικριτές, έχουν δημιουργήσει την σύγχυση ότι στο Ισλάμ δήθεν κόβεται η κλειτορίδα μεμονωμένα ενώ στην πραγματικότητα κόβεται ελάχιστα το δέρμα που περιβάλει την κλειτορίδα. Επίσης η περιτομή στην γυναίκα δεν είναι υποχρεωτική και μπορεί να ακυρωθεί σε περίπτωση φόβου, ανησυχίας και γενικά όταν υπάρχει ανασφάλεια.
Κάποιος θα ρωτήσει «και γιατί στις Μουσουλμανικές χώρες και στα χωριά οι Μουσουλμάνοι καταφεύγουν στην κλειτοριδοεκτομή και όχι στην περιτομή;» Η απάντηση είναι λόγω ΑΓΝΟΙΑΣ. Οι Μουσουλμανικές χώρες (οι περισσότερες) ακολουθούν παραδοσιακά έθιμα (ιδιαίτερα στα χωριά) που δεν σχετίζονται με κανέναν τρόπο με τη θεολογία ή τη νομολογία του Ισλάμ και έχουν επιβιώσει ως τις μέρες μας.
Αν σε κάτι συμφωνούμε με τους επικριτές της κλειτοριδοεκτομής, είναι ότι το βάρβαρο αυτό έθιμο της αφαίρεσης της κλειτορίδας, πρέπει να σταματήσει. Και σαν Μουσουλμάνοι προσθέτουμε ότι σε περίπτωση που υπάρχει η επιθυμία να γίνει περιτομή, τότε να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του Αποστόλου μας Μουχάμμεντ (ειρήνη του Θεού και ευλογία σε αυτόν). Δηλαδή να αφαιρείται ένα πολύ μικρό κομμάτι το οποίο δεν δημιουργεί πρόβλημα στη γυναίκα. Αν κάπου διαφωνούμε με τους επικριτές της κλειτοριδοεκτομής, είναι ότι το Ισλάμ δεν πρέπει να κάτσει στο εδώλιο για αυτήν την πρακτική διότι πολύ απλά πουθενά τα ιερά του κείμενα δεν καλούν σε αυτού του είδους τον ακρωτηριασμό των γενετικών οργάνων.
Δημοσίευση σχολίου